Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Produktinformation:

På Gadgethuset.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Gadgethuset.dk via salg@gadgethuset.dk.

Priser:

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende - og ofte fra dag til dag. køber bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Alle priser er vist inkl. moms.

Betaling:

Gadgethuset.dk modtager betaling via Dankort, Visa, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Debet, MobilePay, ViaBill*, bankoverførsel samt EAN-betaling (kun offentlige institutioner - kræver ansøgning om login forinden)

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme og pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
•    vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 
•    indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Beløbet vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet og der opkræves ikke gebyr for betaling med kreditkort på gadgethuset.dk.

EAN-fakturaer afsendes elektronisk.

Ved bankoverførsel afsendes varen først, når beløbet er overført til vor konto og transaktionen registreret. Fristen for indbetaling er 7 dage, hvorefter ordren vil blive annulleret. Husk at angive dit ordre-nummer og navn ved bankoverførsel. (OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)

Der opkræves ingen gebyrer ved betaling i danske kroner.

 

*ViaBill giver dig mulighed for at shoppe online og dele betalingen op i små bidder. Du kan få lånerammer på enten 2.000 kr. og/eller 20.000 kr. Den første ramme på 2.000 kr. er helt og aldeles rente- og gebyrfri. Den anden ramme på 20.000 kr. betaler du alm. markedspriser.

Du skal være fyldt 18 år og have dansk personnummer samt folkeregisteradresse i Danmark for at shoppe og betale med ViaBill

Læs mere her: www.viabill.com/terms

Levering:

Ordrer med flere produkter leveres samlet med mindre andet aftales. Eventuelle delleveringer kan foretages mod betaling af ekstra fragt.

Ordrer med lagervarer afsendes normalt indenfor 1-2 hverdage, dertil kommer fragtselskabets omdelingstid som normalt er 1-2 dage.

Prisen for leveringen udregnes automatisk på baggrund af vægt og størrelse og kan ses inden afgivelse af ordren. Vores fragtpriser er fra 41,- til 500,- DKK og kan ses på følgende oversigt: 

Fri fragt til GLS PakkeShop ved køb over 500 kr. inkl. moms

Hvis du ønsker at spare fragten, kan du afhente din ordre i Køge. Du vil automatisk få besked når din ordre er klar til afhentning

Ved pakkelevering kan du vælge mellem følgende:

GLS PakkeShop
Du har mulighed for selv at vælge afhentningssted mellem ca 1.250 PakkeShops. Efter indtastning af din adresse vil de nærmeste afhentningssteder automatisk komme frem. Hvis du ønsker et andet afhentningssted lan du blot ændre i adressen.

GLS privatpakke m/ omdeling

Din pakke bliver leveret til døren. Med flexlevering kan selv du angive hvor pakken må stilles hvis du ikke er hjemme. Alternativt vil du få besked i postkassen med oplysning om hvor du efterfølgende kan afhente. 

GLS erhvervspakke m/ omdeling
Din pakke bliver leveret til døren, hverdage i tidsrummet 8-16.

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:

Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til køber.

Reklamation:

Når du handler på Gadgethuset.dk, har du 24 måneders reklamationsret over fejl eller mangler ved varen regnet fra det tidspunkt, hvor du modtog varen.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb (Kun på den del der sket indgreb på).

Du skal reklamere i rimelig tid, efter du har konstateret fejlen eller manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Rettidig reklamation betyder, at du enten kan få varen repareret, få den omleveret, få et prisafslag eller få pengene tilbage afhængig af den konkrete situation.

Reklamationer vedrørende varer købt på Gadgethhuset.dk skal rettes til kundeservice via denne formular eller e-mail. For at sikre hurtig reklamationsbehandling, bedes du lave en fyldestgørende beskrivelse af det, du vil reklamere over, samt evt. vedhæfte et eller flere beskrivende billeder. Såfremt vi vurderer at varan skal returneres, fremsender vi returlabel pr. email du kan benytte til fremsendelsen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Returadressen fremgår af den returlabel du modtager fra os.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Bemærk; Ved oprettelse af reklamation på produkter, hvor fejl eller defekt ikke kan konstateres eller ikke er dækket af reklamationsretten, vil produktet blive returneret inklusiv et testgebyr samt evt. returfragt. Testgebyret beløber sig til DKK 200,00 og returfragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

Ansvarsfraskrivelse og garanti:

Gadgethuset.dk har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider igennem links. Disse hjemmesider er uden for Gadgethuset.dk's kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.

Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem køber og Gadgethuset.dk, varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til Gadgethuset.dk's egen beskrivelse.

Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes købers handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Gadgethuset.dk's kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, udbrud af epidemier, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

Gadgethuset.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for køber.

Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Klik her for at udfylde og indsende fortrydelsesformular.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende mail til salg@gadgethuset.dk eller ved at benytte fortrydelsesformularen (klik her). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.                                                                                                                       

Bemærk: Såfremt du fortryder dit køb ved enten at nægte modtagelse eller undlade af at afhente pakke, vil vi fratrække udgiften for returneringen kr. 61,25 i forbindelse med krediteringen af din ordre.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Udgifterne for returnering afhænger af pakkes størrelse - klik her for at læse mere.

Ved returnering bedes du bruge GLS eller PostNord og ikke alternative pakke distributører. Det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse.

 

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret (eks. barbermaskiner og lign.)

- du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware. 

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Hvis 3D printere eller laserskærer pakkes ud og samles kan det medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til

Gadgethuset.dk
Azaleavænge 5
4600 Køge

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen.

Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) - det gælder ikke varer solgt til virksomheder.

Persondatapolitik:

I forbindelse med at du afgiver en ordre, udfylder vores kontaktformular, tilmelder dig vores nyhedsmail eller kontakter os via mail, er det nødvendigt, at du afgiver oplysninger som eksempelvis navn, adresse, telefonnummer og E-mail adresse.

Personoplysningerne registreres hos ITPSM og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.gadgethuset.dk er ejeren af ITPSM.

I forbindelse med ordrebehandling og evt. nyhedsbrev videregives følgende oplysninger;

  • SmartWeb (Shopløsning): Navn, adresse, telefonnummer og E-mail adresse
  • Webshipper / GLS (Logistikpartner): Navn, adresse, telefonnummer og E-mail adresse
  • e-mærket (Kundescore): Navn, adresse, telefonnummer og E-mail adresse
  • Heyloyalty (Nyhedsbreve): Navn og E-mail adresse
  • Storebuddy/Dinero (bogføring): Navn, adresse, telefonnummer og E-mail adresse

Ved firmakøb registreres og videregives ligeledes firmanavn og evt. CVR-nummer.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til øvrig tredjemand.

Som registreret hos ITPSM har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: salg@gadgethuset.dk eller ved at ringe til os på +45 71 74 14 15

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på salg@gadgethuset.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Hjemmesiden www.gadgethuset.dk drives af:

Juridisk navn: ITPSM
Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed
Azaleavænge 5
4600 Køge
CVR: 35322116
salg@gadgethuset.dk
Tlf. +45 71 74 14 15

Forbehold for ændringer:

Gadgethuset.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Links:

E-mærket: https://www.emaerket.dk
Nets: https://www.nets.dk
FDIH (Foreningen for Dansk Internethandel): https://www.fdih.dk
Forbrugerrådet Tænk: https://taenk.dk
Forbrugerstyrelsen: https://www.forbrug.dk
Datatilsynet: https://www.datatilsynet.dk

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 16. januer 2024